Co Polacy kupują na święta

Z ostatniej chwili

Przeczytaj również

Przelicz waluty

Popularne Newsy

Nasze społeczności

My na Pinterest

...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
More Pins »
Co Polacy kupują na święta
Dodany przez:

Co Polacy kupują na święta

Święta Bożego Narodzenia to dla wielu z nas najbardziej wyczekiwany czas w roku

Wreszcie można spędzić więcej czasu z rodziną i przyjaciółmi, odpocząć po codziennych trudach i zajadać się świątecznymi przysmakami To również czas, gdy obdarowujemy bliskich prezentami. Wybieranie świątecznych podarunków nie jest łatwym zadaniem. Zastanawiamy się wówczas, co kupić w tym roku teściowej, czy dziadek nie dostał od nas w ubiegłe święta podobnej pary skarpetek i jak się zachować, gdy znowu dostajemy od cioci ten sam krem do golenia? Wonga.com, firma oferująca komfortowe pożyczki przez Internet, w ramach kampanii „Ważne momenty w życiu” zbadała, co Polacy myślą o świątecznych prezentach, jakie gwiazdkowe upominki planują kupić najbliższym, a także co sami najbardziej chcieliby znaleźć pod choinką.

Przyjemność czy obowiązek?

Szaleństwo świątecznych zakupów z roku na rok ogarnia Polskę coraz bardziej. Już w październiku Mikołaje uśmiechają się do nas ze sklepowych wystaw. A im bliżej do Gwiazdki, tym kolejki w sklepach stają się coraz większe. Kupowanie prezentów jest jedną z tych tradycji, bez której większość nie wyobraża sobie Świąt Bożego Narodzenia. Ale co tak naprawdę sądzimy o świątecznych tradycjach i podarunkach? Wyniki badania przeprowadzonego przez instytut Ipsos na zlecenie firmy wonga.com pokazują, że Polacy w większości mają pozytywne nastawienie do świątecznych prezentów. Prawie 27% z nas uważa, że upominki na święta są zawsze miłą niespodzianką. Prawie tyle samo osób – 26% ankietowanych jest zdania, że prezenty są miłym symbolem bliskości z rodziną. W podobnym tonie wypowiada się 22% respondentów – ich zdaniem podarunki budują atmosferę świąt. Świąteczne prezenty negatywnie ocenia 16% Polaków, traktując je jako niepotrzebne wydatki, które nadwerężają domowy budżet.

Co roku w okresie przedświątecznym w mediach publikowane są pomysły na idealny podarunek dla męża, żony czy dziecka. Przygotowywane są specjalne poradniki, a nawet rankingi prezentów. Z jednej strony możliwości jest nieskończenie wiele, z drugiej – wydaje nam się, że nasi bliscy mają już wszystko i nie jesteśmy w stanie wymyślić niczego oryginalnego. Wonga.com zapytała Polaków o to, co planują podarować w tym roku swoim małżonkom, dzieciom i teściom.

Perfumy żonie, mężowi elektronika?

Wydawałoby się, że znalezienie odpowiedniego prezentu dla żony czy męża nie jest takie trudne. Znamy przecież swoją drugą połówkę tak dobrze, jak samego siebie. W praktyce okazuje się często, że najłatwiejsze z pozoru wybory mogą przysporzyć wiele trudności. Czy pamiętamy, co kupiliśmy małżonkowi / małżonce w ubiegłym roku? A trzy lata temu? Czy powinniśmy zdecydować się na piękny dodatek, czy może wybrać wersję bardziej praktyczną i kupić nowy gadżet, który bardzo przyda się w kuchni? Wyniki badania pokazują, że Polacy dla swojego partnera planują zakupić perfumy (21,2%), kosmetyki (15,8%), ubrania (15,1%) lub sprzęt elektroniczny (14,4%). Mniejszym powodzeniem cieszą się karty upominkowe do ulubionego sklepu (10,3%). Na dobry alkohol, jako prezent zdecydowałoby się tylko 7,5% ankietowanych. Najmniej popularne okazały się być bony na przygodę – na przykład skok ze spadochronu (6,8%) lub na wycieczkę (6,2%) oraz abonamenty do kina / teatru – na ten prezent zdecydowałoby się zaledwie 2,7% respondentów.

Dzieciom książka czy słodycze?

Wybranie idealnego prezentu dla dziecka może okazać się jeszcze trudniejsze. To przecież właśnie najmłodszym święta kojarzą się najbardziej z podarunkami. Zadanie znacznie ułatwiają listy do Świętego Mikołaja. Co jednak zrobić w przypadku, gdy nasze pociechy są już za duże na ich pisanie? Czy wypada zapytać o wymarzony prezent? A może powinna to być niespodzianka? Wyniki badania wyraźnie pokazują, że Polacy najczęściej decydują się na zakup zabawki dla dziecka – czyni to ok. 20% Polaków. W drugiej kolejności, Polacy zakupiliby coś edukacyjnego – na przykład edukacyjną grę planszową (14,2%) lub sprzęt elektroniczny (14,2%). Wśród wymienianych prezentów znalazła się również książka – 13,5% respondentów zdecydowałoby się na jej zakup. Ubrania dla dziecka zakupiłoby jedynie 11,9%. Niezwykle popularne wśród dzieci gry komputerowe wymieniło jedynie 8% ankietowanych. Na ostatnim miejscu Polacy kupiliby sprzęt lub ubrania sportowe (7,1%).

Wycieczka dla teściowej?

Jeżeli mamy trudności z kupieniem odpowiedniego prezentu mężowi czy córce, to może pomysły na podarunki dla dalszej rodziny przychodzą nam łatwiej? Czasami źle dobrany prezent dla teściowej może skończyć się rodzinną awanturą i skutecznie zepsuć święta. Gdy nie wiemy, co wybrać, zdecydujmy się na to, co większość Polaków, a na pewno unikniemy niepotrzebnych kontrowersji. Okazuje się, że na święta najchętniej kupujemy teściowej kosmetyki – aż 34,2% z nas wybrałoby właśnie ten prezent. Kosmetyki wybieramy chętnie także dla teścia (16,7%). W przypadku prezentu dla teściowej popularnością cieszą się również perfumy (19,2%) oraz karty upominkowe do ulubionego sklepu (12,3%). Z kolei, najlepszym prezentem dla teścia, zdaniem respondentów jest dobry alkohol (37,9%). Teściowej alkohol podarowałoby jedynie 11% z nas. Jako prezent dla teścia Polacy widzą ponadto perfumy (10,6%) oraz sprzęt elektroniczny (9,1%).

A co sami chcielibyśmy dostać?

Mówi się, że sprawianie prezentów innym daje więcej przyjemności niż ich otrzymywanie. Kto nie lubi być obdarowywanym? Zazwyczaj cieszymy się z każdego upominku, bo przecież liczy się pamięć bliskich. Jednak czasami podczas odpakowywania prezentów niezwykle przydatne okazują się umiejętności aktorskie. W tym roku Polacy najbardziej liczą na otrzymanie sprzętu elektronicznego (16,6%). Na równi – jako świąteczny prezent widzielibyśmy kartę podarunkową do ulubionego sklepu (14,2%) lub perfumy (14,2%). Ubrania chciałoby otrzymać 13% Polaków, a kosmetyki 11,8%. O kuponie na wakacje marzy tylko 10,1% ankietowanych.
Niezależnie od tego, czy o prezentach dla bliskich myślimy już latem, czy też kupujemy coś na ostatnią chwilę, pamiętajmy, żeby nie zapominać o tym, co najważniejsze – o magii wspólnych chwil. Czas spędzony z rodziną jest o wiele cenniejszy od najwspanialszego nawet podarunku.

O badaniu

Badanie przeprowadzone metodą CAWI w październiku, n=800, próba reprezentatywna użytkowników Internetu, w wieku 20-55 przez Ipsos na zlecenia wonga.com

Kontakt dla mediów:
Rafał Wojtczak
MSL Warsaw
Senior Account Executive
rafal.wojtczak@mslgroup.com
T: +48 22 444 48 48
M: +48 662 258 694

 

Źródło: biznes.newseria.pl
Fot: freeimages.com

3 16 grudnia, 2016 Biznes, Ciekawostki, News Grudzień 16, 2016

Dodaj komentarz

Reklama

My na Twitterze

Reklama

Nasi fani na Facebooku

Reklama

Video

Reklama

Witamy wszystkich!

Portal powstał, by wspomóc oraz ułatwić poruszanie się w austriackich realiach. Gdy przybyliśmy do Austrii napotkaliśmy wiele przeszkód i trudności związanych z życiem codziennym na obcym terenie. Postanowiliśmy stworzyć miejsce, w którym wszyscy mogą zapoznać się z egzystencją w kraju pełnym możliwości jakim Austria. Jest to miejsce, gdzie możecie podzielić się z innymi własnymi doświadczeniami, jak i informacjami, które będą pomocne dla mieszkańców Austrii. Wiadomości te mogą być również pomocne dla osób mających zamiar odwiedzić jak i osiedlić się w Austrii. Postaramy się informować na bieżąco o zmianach zachodzących w tym atrakcyjnym kraju. Będziemy szukać nowych możliwości rozwoju naszego wspólnego portalu. Zbieranie informacji, wskazówek oraz innych elementów życia w jednym miejscu pozwoli i ułatwi byt w nowym państwie. Współpracujemy już z wieloma osobami, w tym z Damianem Golcem i Michałem Majewskim autorami zdjęć znajdujących się na stronach portalu.


Zapraszamy wszystkich do współpracy.
Dziękujemy.

zespół Polacy w Austrii

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa do powielania, używania i publikacji zawartości strony internetowej http://www.WirtualnaAustria.pl lub jej części podlegają przepisom ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 04.02.1994 r. ( Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.). Wszystkie znaki towarowe zostały użyte tylko w celach informacyjnych i należą do ich właścicieli.